två solstrålar i ett annars tjockt mörker

Jag vill skriva långa inlägg baserade på sorgsna låttexter om svärta, förlorad kärlek och ensamhet. Sedan tittar jag på mig själv utifrån och bestämmer mig för att skratta lite. Jag behöver ju inte gotta in mig, marinera mig i, det verkligt dystra. Som man brukar säga: du behöver ju inte göra saken värre. Och det är väl sant. Låt oss istället fokusera på det som varit bra under dagen även om det bara är det lilla. Jag kan ju lika gärna bli en feel good-blogg när jag ändå håller på...

Övningskörde med pappi. Andra timmen i mitt liv bakom ratten. Jag skrattade, fick panikhandsvett och stressfjärilar i magen. Kände att dagen fyllde viss funktion. Och att jag är lite närmre mitt mål. Funderar stark på att öppna svarttaxibolag. På så sätt kan jag äntligen tjäna pengar på att jag är den nyktra en fredagkväll. Något att fundera och bygga vidare på. Det kanske ska bli mitt nya projekt?

I övrigt börjar träningen i morgon. Efter två veckors svacka är jag nog tillbaka. Jag känner energin.
Det kliar i fingrarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0