pms

Har 70% choklad utsmetad över fingrar och tangentbord. Funderar på att duscha. Kan inte bestämma mig om det är en dålig eller bra dag idag. Det känns i alla fall som en måndag. Jag tänker ofta på Mia Skäringer när jag skriver blogginlägg. Hon berör med varje mening, fast den bara handlar om bajsblöjor och brusten kärlek. Ordens kraft är mäktig. Om den används rätt.

Jag borde ta tag i mitt liv. Jag vet. Någon skriver på facebook att hon ska tröstträna. Tröstträna. Tröstäta heter det väl ändå? Får måndagsångest fast det är tisdag och bokar in två träningspass tills i morgon. Sen skickar jag iväg mitt cv till fem olika företag. Dricker en kopp te. Tillåter mig själv att njuta med lite för mycket choklad. Sen får jag ångest. Men så bestämmer jag att ångesten är värre än något annat. Därför klappar jag mig själv på axeln och nöjer mig med dagens prestationer. I morgon har jag helt enkelt ny kraft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0