Pappa vet bäst

Skrivaren är sönder här hemma. Inte det ultimata när man är på jobbjakt. Nya cvn att omarbeta och skriva ut. Därför utnyttjar jag min pappa. Jag skriver, bifogar mitt cv och mailar honom på jobbet, han skriver ut och kommer hem med en ny bunt till mig. För någon dag sedan kom jag på att ett foto på mitt fagra ansikte saknades. Pappa ringde upp och påminde mig. "Du kan väl använda kameran och bifoga ett foto till mig?" Efter en halv evighet med smink, tandborstning och hela köret (jajaja, bullshit att man är snyggast naturlig) och oändligt många bilder tagna skickade jag iväg två. (Då hade jag dessutom redigerat lite färg och ljussättning.) Jag skrev i mailet att han fick bestämma vilket av dem två det skulle bli. Några minuter senare ringde han tillbaka. "Alltså du. Inte för att vara sån, men dom här gör dig inte rättvis. Du är mycket snyggare i verkligheten. Jag tar bort dom. Du behöver inget foto."

Ärlighet varar längst.






Kommentarer
Postat av: Fan

Visa bilderna på dig :) kram!

2011-02-17 @ 13:39:50
Postat av: erika.

Vilken söt pappa! haha!

2011-02-17 @ 13:55:26
URL: http://erikafundberg.blogg.se/
Postat av: lovisa

allt bra?(:

2011-02-17 @ 14:17:07
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0