verklighetsflykt

jag packar väskan
drar till sarajevo
i natt är jag där
jag ska vandra på gatan där första världskriget sköt sitt första skott
rakt i pannan på en hertig jag inte minns namnet på
jag har nämligen hört att där i sarajevo
där är himlen grumlig
med en genomsnittlig årlig molntäcke av 59%
det säger i alla fall wikipedia
och i natt vet jag inte bättre än att lita på opålitligheten
där i sarajevo ska jag konvertera till islam
jag vill ju passa in i gemenskapen i en stad med en majoritet av muslimer 
fast mest för att jag inte tycker om lukten av stekt fläsk
men knaperstekt bacon är ändå min favorit
jag får gömma lite i högerficka
när jag reser till sarajevo
i natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0