&

frustration över
att orden tycks klumpa ihop sig i min hjärna
och att det perfekta sinnesstadiet för skrivarglädjen aldrig infinner sig
då är du där igen och påpekar att jag faktiskt skriver i just den här stunden
men då påminner jag dig om att det inte alls det är samma sak att ordbajsa, som jag gör nu,
som att skriva en inspirerande och känsloladdad novell
fast mest är jag nog frustrerad över att mitt nya jobb startar så tidigt
att inte ens morgonbussen nollsexnollnoll börjat rulla för dagen
men om jag tänker efter grundar sig den frustrationen på
att jag varit alldeles för lat med körkortsteorin att jag måste cykla nollfemnollnoll
i blåsten
i mörkret
i kylan
då viskar du att jag ska vara glad för att jag åtminstone har ett jobb
håll käften, säger jag
och avslutar texten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0