dagens bekännelser

hade pappa läst min blogg skulle han med störrta sannolikhet ha kommenterat texten som följer med orden:
amanda, du är alldeles för okvinnlig.
vilket han visserligen påpekade när jag fes i köket förra veckan
(om det nu är manligt att fisa? tänkte hon argt)
i vilket fall

i dag, från ingenstans fick jag en akut bajsnödighet
i vanliga fall när man blir bajsig går det ändå att förutspå
först känner man sig lite bajsnödig och slutsligen blir det svårt att hålla korven inne.
för det första måste jag börja med att berätta att jag i omgångar lider av dålig mage (jag tror min pappa hade avlidit så här långt in i texten, eller åtminstone skrivit av mig från hans testamente, som jag känner på mig att han ändå gjort för längesen)
kalla det stressmage för känslighetens skull.
det i sin tur betyder att jag på en hundradelssekund måste hitta en toalett inom max hundra meter
och fråga mig inte vad som händer ifall avståndet mellan mig och toan är det dubbla.
den tanken vill jag inte ens tänka.

på väg till ängelholms tågstation, fem minuter innan tågets avgång, blir jag nödig.
jag försöker tänka logiskt: okej. håll dig. tåget har toalett. nej. om den är avstängd...
nära stationen. fyra minuter till avgång. tåget syns inte till. hetsigt försöker jag hitta femkronan in till toalettjäveln.
svettpärlor i pannan. kom igen! får upp femman, in på toan. resterande censureras för pappas skull.
den här gången gick allt bra; jag hann klart och kom med tåget, men det var bara tur...

som den gången hemma hos någon jag tyckte väldigt mycket om. men du vet hur det är. du känner inte personen tillräckligt bra för att skämtsamt skoja bort den olidliga stank du skapat på hans/hennes toalett. försök föreställa dig att du spränger wcn istället. det gjorde jag. toalettfan gick sönder. jag gick aldrig hem till honom igen.

eller som den gången jag tågluffade runt i europa. sista stoppet var paris. alkohol, stress och choklad i mängder. och en toalett i trapphuset. dagen därpå, efter mitt besök, var den dörren låst - ur funktion.

det var helt enkelt en tillfällighet att dagens besök inte slutade i samma öde.
det var ren tur.


Kommentarer
Postat av: kosmos

fan vad jag älskar dig

2010-10-16 @ 20:18:15
URL: http://cultrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0