äckel i sin renaste form

det är helt jävla ofattbart
hur jag går genom stan en fredag
kväll dessutom
och det går nästan att känna lukten av alkohol i luften

i alla fall
nykter och med två vänner spatserande för att finna ett fik
alternativt schysst tillhåll en fredag utan att behöva trängas med alltför berusade bekanta

i vilket fall
trots kylan befinner sig många människor ute
och jag stänger av min iakttagelseförmåga
mest för att jag inte orkar med drägigheten som tycks uppstå en fredag
strax efter halv tio

uppfattar knappt paret som kommer gåendes på min vänstersida
vi från puben
dem mot den
och på mindre än några få sekunder hinner jag känna en hand ta tag i min vänstra skinka och klämmer till
vänder mig om och förstår att det är gubbfanshelvetet som precis gick förbi mig
som var vänlig nog att ta sig friheten att röra mig

bad jag honom göra det? stod det en stor jävla blinkande skylt ovanför mitt huvud som
snälla snälla snälla önskade mig en äcklig jävla hand av en äcklig jävla gubbjävel
äldre än min pappa dessutom

jag är jävligt tveksam till ett ja
inte ens ett nja känns i närheten

och fan vad jag önskar att jag hade tagit tillfället i akt att nyttja mina stålhätter
och du kanske tycker att jag överdramatiserar hela händelsen
men jag är bara så jävla trött på att gubbfanskapen tycks tycka att de kan ta vilka som helst friheter
utan några som helst konsekvenser
så jävla trött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0