sanningen och framåt

jag gick på mellanstadiet
när jag blev vegeterian
jag var elva år
och gick på min första diet
- inget smör på mackan och endast sallad till middag
jag fyllde fjorton och blev av med oskulden
han var många år äldre och tyckte jag var fet
då tyckte jag det också
min bästa kompis dog
jag dränkte min spädda tonårskropp med sprit
en riktig fjortis med 80% stråromsgrogg
asfalten smekte mitt ansikte dränkt av tårar
januari månad och jag kunde inte känna kylan
någon annans granne frågade om allt var okej?
jag hatade alkohol
men jag hatade mig själv mer
och jag blev femton år
och kär
på riktigt
jag växte ihop med någon annan
och växte ifrån mig själv
jag fick anorexi
jag vägrade vara med på simlektionerna
jag gick ut mitt första gymnasieår
vi gjorde slut på skolavslutningen
jag grät
söp
grät
knullade runt
grät
söp
knarkade
tvåan kom och gick
och jag hade mens eller ont i halsen
på varje simlektion
jag avskydde min kropp
men döljde det med alkohol

jag började trean och lyckades med charm slippa simlektionerna

-

jag
femton kilo mer än då
i dag
i simhallen
på rygg
och med ett leende på läpparna

framåt


Kommentarer
Postat av: isabel

Speechless, men fan va bra du är.

2010-11-21 @ 16:34:27
URL: http://isabelboltenstern.com
Postat av: Karin

Jag älskar din blogg och dina texter! Hoppas du har det bra :) /Karin Kakan Mattsson

2010-11-27 @ 16:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0