Rainy Afternoon

Men är det inte jävligt irriterande när man skiver en text, som den här, och så publiceras den inte. Bättre sent än aldrig, här kommer den. Från igår den 30/5 vid 15.00-tiden:

Det är inte sommar här, men det gör ingenting. Jag trivs bra en regnig söndag som den här. Visst hade det suttit fint med sommarregn, eller snarare lukten av den, men annars spelar det mig igen större roll. Snarare tvärtom. Tankarna lättar tillsammans med varje droppe regn som faller ner på marken och jag har en bra anledning att sitta inne en hel dag.

Förr var jag den typiska sommarmänniskan, som kunde börja gråta ifall solen inte sken ett visst antal timmar om dagen vid den här årstiden, men något har förändrats. Det enda jag önskar mig i regniga tider som de här är ett alldeles eget krypin att mysa i. Att kunna bjuda in vänner på eftermiddagsfika, lyssna på musik liggandes på mjuka filtar på golvet, röka i gummistövlar och paraply på balkongen, sitta uppe hela natten och prata om livet, dricka öl - samtidigt som regnet leker utanför.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0