Budapest



i går fyllde jag nitton, och i dag påbörjar jag mitt tjugonde år. om en timme är det släktkalas i trädgården, med hemmagjord potatissallad, vattenmelon och jordgubbar. visst, sommaren är fin. på torsdag beger jag och mamma oss till budapest - en fantastisk stad, som jag hann utforska lite grann förra sommaren när jag och frugan tågluffade. då skrapade vi lite på ytan, men den här gången vill jag gå mer djupgående in i budapest.

är det någon som har tips på vad man borde se, göra, äta i ungerns huvudstad?
/is there anyone who has tips on what to see, do, eat in the capital of Hungary?


Kommentarer
Postat av: Robin

1. Bada

2. Ät Gulasch

3. Prova massor av öl, viner och mousserande viner

4. Se St Stefans basilika (den är rätt cool)

5. Skippa Statue Park utanför staden (den med alla äckliga kommuniststatyer).

6. Strosa omkring, och köp en souvenir till Robin med anknytning till Ungernrevolten 1956.



Ta hand om dig, framför allt! :)

2010-06-27 @ 15:23:25
URL: http://wowbagger.blogg.se/
Postat av: isabel

Grattis grattis grattis, snygging!

2010-06-28 @ 10:22:01
URL: http://isabelboltenstern.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0