Moment 22



 "Du kan göra precis vad du vill nu". Men tänk för att jag faktiskt inte kan det, för om jag hade kunnat det skulle jag ha: åkt till Berlin, haft en egen lägenhet, roadtripat i USA, tågluffat i Europa en gång till fast den här gången i många månader, besökt vänner i Skottland, lagat god och energirik veganmat, tatuerat mig hos Jonas, rest ännu mer, upptäckt fler platser...listan är ändlös, men dessvärre fungerar inget av det här utan pengar. Om jag var Gud, eller någon annan nice snubbe, då hade jag klarat av allt det där utan tramsiga papperslappar och guldmynt, men nu är jag endast jag. Därför behöver jag en inkomst, ett jobb. Fast vänta lite. Då kan jag ju inte alls åka på äventyr - för jag är på jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0