något litet med stort värde

Något utav det bästa jag vet med att resa är när man finner en liten, nästintill obetydlig pryl. När man minst tänkte på hur underbar en resa var, alla fantastiska människor man mötte och hur fin man kände sig - tittar man på objektet och genast minns man och värmen sprider sig från benen, upp genom den fjärilsfyllda magen och de leende läpparna. Att denna pryl sedan visar sig komma väl till användning hemma i regniga Sverige är bara ett plus i kanten. Ett extraordinärt, turkost paraply med volangdetaljer - ett sådant köpte jag i Amerika och i dag kom det, för första gången, väl till användning - och i dag blev jag även av med min fina pryl. Jag glömde prylen på tåget. Och oj, vad jag önskar att ovanstående text hade legat inuti mitt paraply, så att nästa ägare förstod charmen med sin nyfunna skatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0